Vitamin kesukaan saya - GLA Complex Shaklee

Rahsia GLA COMPLEX SHAKLEE
==============================

Antara suplement yang paling saya sukai ♡♡♡♡

1) GLA Complex Membantu Meningkatkan Peluang Untuk Hamil
==========================================================

Kita hanya merancang dan berusaha, namun ALLAH swt yang menentukan hasilnya.
Bagaimana GLA Complex membantu meningkatkan peluang untuk hamil?

Secara ringkas, GLA (asid gamma linolenik) sebenarnya membantu seseorang wanita itu untuk menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti (egg white cervical mucus). Cecair mukus ini sangat penting kerana ia membantu memudahkan pergerakan sperma ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan.

Selain daripada itu, dengan mempunyai kandungan GLA yang cukup, cecair mukus ini turut membantu meningkat jangka hayat sperma di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari (inshaALLAH). Jadi, secara tidak langsung peluang untuk persenyawaan berlaku (dalam tempoh subur tu) pun turut meningkat walaupun suami dan isteri tidak bersama ketika itu.

2) GLA Complex Membantu Melegakan PMS (Sindrom Pra-Haid)
==========================================================

Antara perkara paling tak best semasa PMS ialah senggugut, betul tak? Salah satu sebab kenapa kaum wanita mendapat sindrom ini ialah kerana kekurangan asid gamma linolenik ini di dalam tubuh. Jadi, dengan mengamalkan GLA Complex inshaALLAH akan membantu mengurangkan ketidakselesaan ketika PMS ini.Saya syorkan ambil GLA Complex bersama Ostematrix dan B Complex.

3) GLA Complex Membantu Mencantikkan Kulit Wajah
=================================================

Istimewanya GLA Complex daripada Shaklee kerana ia turut diperkaya dengan vitamin E yang terkenal sebagai vitamin untuk kecantikan kulit. Dengan fungsi GLA Complex sendiri yang membantu mengatur fungsi hormon dalam tubuh, kehadiran vitamin E ini menjadikan kulit anda tampak lebih lembab, mengurangkan jeragat, tiada lagi kilauan minyak dan berseri-seri.

4) GLA Complex Untuk Kesihatan Jantung
=======================================

GLA mengandungi lemak Omega-6 yang dipercayai membantu menurunkan paras kolestrol ‘jahat’ (LDL) dalam badan, meningkatkan paras kolestrol ‘baik’ (HDL); mengurangkan mendapan kolestrol pada dinding arteri (dengan bantuan vitamin E) dan merupakan lemak tidak-tepu yang membantu mencairkan lemak-tepu.

5) GLA Complex Untuk Awet Muda
================================

Tahukah anda mengapa ramai kaum wanita sangat sukakan suplemen EPO(Evening Primrose Oil)?

Jawapan typical ialah ‘nak awet muda’. Memang betul.

Hakikatnya, GLA Complex yang terkenal dengan jolokan nama ‘EPO Shaklee’ ini ternyata memberi kesan lebih hebat inshaaALLAH. Dengan kandungan GLA yang dua kali ganda EPO normal, ditambah dengan vitamin E dan minyak bunga matahari .. semua ini bersifat anti-oksida, free-radicals, immune-system dsb .. membantu tubuh lebih sustain. Hormon prostaglandin yang terhasil dengan cukup juga sebenarnya merupakan pertahanan semulajadi tubuh terhadap penuaan.

Bestkan , sebab tu saya sgt2 suka Gla complex , dan saya sgt2 syorkan utk wanita wanita hebat di luar sana supaya mengamalkannya.Banyak testimoni hebat2 nak saya sharekan nanti.sekian dulu ye   ;) ;) ;)

Utk set pelangsingan, set hamil, set berpantang, set penyusuan, set kecantikkan, set kesuburan , kami sedia membantu anda dan jangan segan2 hubungi kami :

Zila yunus | 017 - 759 8446
Rahsia ibu dan anak shaklee

No comments:

Post a Comment