Set Kesuburan Shaklee

Set kesuburan Shaklee


Sebenarnya, masalah kesuburan sering dikatakan berpunca daripada pihak wanita di Malaysia. Namun begitu, terdapat kajian yang menunjukkan 30-40% lelaki yang menghadapi masalah kesuburan begitu juga dengan wanita. Oleh itu, janganlah ditudingkan jari kepada si isteri sahaja apabila masih belum dikurniakan anak setelah hampir setahun berkahwin. Suami isteri perlu bekerjasama untuk mengatasi masalah tersebut.

Antara punca masalah kesuburan bagi lelaki :
  1. Kuantiti sperma yang sedikit dalam semen. 20juta sperma per mililiter adalah jumlah normal bagi lelaki.
  2. Sperma yang tidak sihat dan cergas yang menyebabkan sperma tidak dapat bergerak pada kelajuan yang sepatutnya.
  3. Mencapai ejakulasi lebih awal (premature ejaculation) menyebabkan air mani dipancutkan lebih awal
 Antara punca masalah kesuburan bagi perempuan:
  1. Kitar period yang tidak teratur (irregular period) menyebabkan kesukaran untuk menentukan waktu subur.
  2. Masalah senggugut yang teruk. Sila rujuk kepada doctor jika anda sering mengalaminya
  3. Terdapat fibroid atau cyst di dalam rahim
  4. Kualiti telur yang rendah serta masalah dinding rahim yang lemah bagi membolehkan telur yang telah bersenyawa melekat.



Bagi anda yang mempunyai masalah untuk mendapatkan zuriat atau anak, saya boleh cadangkan anda beberapa supplemen dari Shaklee untuk tujuan mengatasi masalah tersebut. tetapi saya tidak menjanjikan kejayaannya kerana apa? kerana kita hanya boleh berusaha tapi yang menentukan hanyalah ALLAH sahaja...


Suplemen yang di cadangkan adalah :

Energising Soy Protein(ESP),


vita-lea,

B complex,

vitamin C,

alfalfa,

GLA,

Vitamin E,
zinc

namun begitu, sekiranya kurang berkemampuan, anda tidak perlu ambil semua suplemen di atas. Saya akan mencadangkan suplemen bergantung kepada keperluan anda dan masalah yang anda hadapi.

Info kepentingan setiap suplemen

B-Complex 
lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural

Zinc complex
Satu tablet zinc complex Shaklee membekalkan 15mg zinc (zinc gluconate). Unutk isteri, zinc menggalakkan tubuh badan menggunakan secara efisien hormon estrogen dan progestron, sekaligus mengurangkan risiko keguguran di awal kehamilan. Bagi suami pula, pengambilan zinc membantu dari segi kuantiti sperma serta mengekalkan penghasilan hormon testosteron

Vitamin E complex
Keistimewaan Vita-E Complex Shaklee adalah lain dari yang lain kerana ianya lengkap dgn Selenium. Satu capsule sehari membekalkan 400IU vitamin E dan 10mcg Selenium. Vitamin E merupakan salah satu anti-oksidan yg dikatakan mampu menghasilkan sperma dan ovum yg lebih berkualiti.. Selenium pula membantu untuk memaksimakan penghasilan sperma dan menjadikan sperma bergerak lebih tangkas.
Selain daripada itu, pengambilan Vitamin E juga membantu dlm kehidupan seksual suami dan isteri. Bagi suami, Vitamin E membantu suami lebih bertenaga, mudah teransang, mempunyai ereksi yg lebih lama serta mampu menghasilkan orgasma yg berkualiti. Bagi isteri pula, Vitamin E membantu menstabilkan hormon seterusnya membantu meningkatkan daya seksualnya.

Vitamin C
Satu tablet Vita C membekalkan 500mg vitamin C. Vita-C Shaklee adalah jenis 'sustained release' di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dlm tubuh badan. Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kuliti sel sperma. Sperma yg tidak tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah utk bersenyawa dgn ovum

Vita-Lea
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Jadi, suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatn diri dengan mengambil multivitamin ini.

GLA 
Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon serta mengawalatur kitaran haid. Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenalpasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dpt ditingkatkan. Selain itu, GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma utk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut.

Alfalfa
tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.  Merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, membantu dalam "hubungan" suami isteri (enhance libido).Ia juga memberi kelegaan semasa haid . Untuk suami pula, ia meningkatkan stamina seorang suami

ESP 
Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.


Penggantungan kepada Allah untuk mendapatkan anak juga penting. Berikut adalah amalan yang boleh dilakukan

1. Berdoa dengan membaca Doa Nabi Zakaria ayat 38, surah Ali-Imran 

 Yang bermaksud :
“Wahai Tuhanku ! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa”

2. Berdoa dengan membaca Doa Nabi Zakaria ayat 89, surah Al-Anbiya



Yang bermaksud:
Dan Nabi Zakaria, ketika dia merayu kepada Tuhan-Nya dengan berkata:“WahaiTuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat); dan Engkau jua sebaik-baik yang mewarisi”

Buat pasangan yang masih lagi berusaha mendapatkan zuriat,amalkanlah ayat ini dalam doa-doa harian anda.Mudah-mudahan cepat dikurniakan cahaya mata,dengan izin Allah s.w.t  jua.

Sedikit perkongsian testimoni pengguna set kesuburan shaklee...
(1)

(2)



(3)

(4)


(5)

(6)


Untuk boleh mendapatkan konsultasi percuma dan maklumat lanjut dengan hanya sms ke Tel : 012-7959064 dan klik sini ye


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

No comments:

Post a Comment