Omega bantu kulit jadi lembut , anjal dan bantu halang kedutan

Tahukah Anda ?

Minyak ikan atau fish oil yang kaya dengan omega 3 malah disertai dengan DHA dan EPA ini ditemui dalam kebanyakan ikan-ikan yang mahal seperti ikan salmon. Walaupun ianya popular sebagai suplemen yang membantu dalam mengurangkan risiko serangan jantung, kanser, darah tinggi, kolestrol dan bagus dalam membantu kesihatan otak, minyak ikan juga memberi kelebihan kepada kesihatan kulit kepada sesiapa sahaja yang mengambilnya.


Minyak ikan dikatakan dapat membantu mengekalkan kelembutan kulit dan keanjalan tekstur kulit. Malah ada kajian yang menunjukkan minyak ikan membantu menghalang kedutan serta melambatkan proses penuaan. Juga dikatakan dapat megurangkan inflamasi. Kulit bersisik, kemerahan, jerawat dan eczema adalah simptom yang menunjukkan tisu mengalami inflamasi, jadi secara logiknya masalah sebegini dapat diatasi dengan mengekalkan keseimbangan asid lemak dalam sistem badan melalui suplemen minyak ikan.

Bukan itu sahaja, EPA dalam minyak ikan  juga dapat mengawal penghasilan minyak dalam masalah jerawat dan kedutan kulit.



Tetapi satu sahaja yang perlu saya kongsikan dan ingatkan, kebanyakan suplemen minyak ikan dipasaran bukanlah mengandungi minyak ikan sepenuhnya, biasanya mereka lebihkan lemak ikan berbanding minyak ikan yang tulin. Jadi sebagai pengguna pilihlah minyak ikan yang betul-betul berkualiti seperti OMEGAGUARD OMEGA SHAKLEE.

Bestnya  ! Utk bulan November ini, selain promosi Omega Buy 6 Free 1, Shaklee juga offer Twin Pack promo at 5% DISCOUNT !

JANGAN LEPASKAN PELUANG ! JOM GRAB !
ZILA YUNUS | 017 - 759 8446
-Rahsia ibu dan anak -






No comments:

Post a Comment