Set Berpantang Shaklee



Kelebihan set berpantang shaklee
=====================
- Boleh diambil seawal hari pertama selepas bersalin
- Boleh terus diambil walaupun anak ade jaundice (kuning)
- Sesuai untuk ibu yang bersalin secara normal ataupun czer
- Dapat membantu ibu mengurangkan stress
- Dapat membantu ibu memberikan tenaga sepanjang tempoh bersalin
- Dapat membantu ibu menyelesaikan masalah sembelit

Apa kepentingan mengambl vitamin-vitamin ini?
=============================================
1) Vitamin B Complex Dengan Asid Folik

* B Complex bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan di kalangan ibu berpantang. Ia juga berupaya meningkatkan pembentukkan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga. Justeru, ibu-ibu akan merasa lebih bertenaga dan kurang letih. Vitamin ini ......juga memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan, sesuai dengan namanya B for Beauty.

2) Vitalea / Multivitamin Dengan Zat Besi
* Sangat penting diambil oleh ibu berpantang kerana vitalea membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakkan makanan perlu dielakkan semasa berpantang (pantang makan). Zat besi pula sangat diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan kehilangan darah semasa proses kelahiran. Ibu-ibu yang kekurangan vitamin ini, akan kelihatan pucat, letih dan tidak bermaya.

3) Vitamin C
* Sangat penting untuk penyembuhan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. Juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kerana sebiji vitamin C Shaklee menyamai 7 biji setengah kita makan buah oren. Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen dan penting dalam kecantikkan kulit.

4) Zink
* Sangat penting untuk membaik pulih luka jahitan dan luka dalaman. Makanan yang kaya dengan zink ialah ikan haruan. Agak sukar untuk memasak ikan haruan setiap hari, ditambah pula dengan harganya yang agak mahal. Justeru, pengambilan zink setiap hari adalah pilihan yang tepat bagi ibu berpantang. Zink juga membantu mengatasi masalah 'kedinginan' selepas bersalin, dan pengambilan zink oleh ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum.


ZILA YUNUS | 017-759 8446
Rahsia Ibu Dan Anak Shaklee

1 comment:

  1. How to register at a Betway casino, how to - DRMCD
    Betway, a popular sports betting and 영천 출장마사지 gaming 충주 출장안마 operator, opened its doors in 2006 and 남양주 출장샵 quickly grew into an online betting 전라남도 출장안마 brand 전라남도 출장샵 in

    ReplyDelete