Set Kecergasan Otak (Smart Brain)


Vitamin Untuk Membantu Pelajar fokus Belajar




Adakah anda seorang pelajar? Sama ada pelajar kolej, atau universiti.. sijil, diploma, ijazah, Masters mahupun phD?

Dalam dunia yang penuh cabaran ini, sama ada yang muda ataupun tua, berusaha untuk mencapai yang terbaik dalam hidup mereka. Dalam menuju kejayaan, ramai yang menghadapi pelbagai masalah dengan kesihatan, seperti:
  • Tekanan
  • Kelesuan dan sakit-sakit badan
  • Kurang tidur
  • Kurang daya tumpuan
  • Sakit kepada yang berulang dan berterusan
  • Lemah daya ingatan
  • Kurang kepekaan

Program Shaklee SMART BRAIN & STRESS FIGHTER memberi anda satu set lengkap dalam mencapai kesihatan yang lebih baik dan hebat.
Faedah & Kebaikan:
  • Membantu melegakan tekanan
  • Membantu mengurangkan kemurungan dan memperbaiki emosi
  • Berasa lebih bertenaga
  • Menggalakkan tidur yang sempurna
  • Meningkatkan daya ingatan dan tumpuan pembelajaran

Antara vitamin dan mineral pilihan:
  • B complex
  • Energizing Soy Protein (ESP)
  • OmegaGuard
  • Ostematrix
  • Lecithin
Program ini sesuai untuk pelajar, terutama pelajar kolej/universiti, mereka yang banyak bekerja menggunakan otak dan yang selalu mengalami masalah di atas. Sila dapatkan khidmat nasihat terlebih dahulu sebelum membuat apa-apa pesanan .

Lazimnya ibu bapa yang mempunyai anak yang akan menduduki peperiksaan sangat mengambil berat tentang pembelajaran anak mereka. Malahan kebanyakan anak-anak ini akan dihantar ke pusat tuisyen pada waktu malam sebagai persediaan tambahan. Tidakkah anda terfikir yang anak anda sangat keletihan samada daripada segi fizikal ataupun mental kerana kita yang berkerja juga menggunakan waktu malam sebagai waktu rehat.

"Semasa saya berada di Ambang Asuhan Jepun (AAJ), UM, saya mengadu kepada abah yang saya sering letih dan abah telah belikan saya sebotol minyak ikan@Omega sebagai bekalan. Saya ambil walaupun tidak berapa suka dan pengambilan yang konsisten mengurangkan keletihan serta saya lebih fokus. Yang lebih kelakar, bilik saya telah dimasuki monyet akademik peliharaan kolej 3 dan habis sebotol minyak ikan saya ditelannya. Tengok, monyet pun pandai memilih makanan yang bagus untuk dirinya.."

"Malahan sering saya nyatakan yang B-complex juga adalah vitamin yang wajib saya ambil semasa saya belajar di peringkat Masters."
(Testimoni pengguna...kredit to Mychilibox)

Saya mencadangkan 3 jenis vitamin untuk anak-anak yang sedang belajar samada di peringkat sekolah rendah, sekolah menengan mahupun kolej atau universiti.

(1)   Omega Guard

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA,dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting bagi perkembangan otak dan fungsi2 otak.. yes pemakanan yang berzat dan berkualiti amat penting supaya otak dapat berkembang....

(2)   Lecithin

Lecithin mengandungi choline which is essential in the proper functioning of the brain.Lecitin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine.Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman,etc.Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat.30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati adalah lecithin. 

(3)   B-complex

Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu pelajar berfikiran positif sentiasa(mood baik..)...so, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik pemikiran & daya penumpuan akan lebih baik. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang cantikberseri dan tidak kusam

(Kredit : Elaila for vitamin info / My Chilibox Shaklee)

Bagi mereka yang berminat, saya boleh menyediakan set di atas dalam bentuk Pek Mini jika anda mempunyai bajet terhad. Jika ingin dikongsikan untuk 2-3 orang anak, lebih baik anda membeli full pack kerana lebih jimat dan berbaloi..

Untuk pengetahuan anda, OmegaGuard boleh diambil oleh si anak kecil seawal usia 1 tahun tapi perlu dapatkan konsultasi daripada saya untuk dos yang sesuai.

Insya Allah, pengambilan vitamin yang konsisten akan membantu anak anda untuk lebih cemerlang dan sihat tubuh badan.




** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.





Add & PM saya juga >>>> https://www.facebook.com/puan.zila

SMS saya untuk konsultasi percuma dan lebih info (Tel : 012-7959064-Zila Yunus)





No comments:

Post a Comment