Anda sakit kepala ? stress?




Stress atau tekanan sering berlaku terjadi pada diri kita sama ada dalam keadaan sedar atau pun tidak sedar. 

Banyak perkara disekeliling kita yang boleh menyebabkan tekanan seperti tekanan kerja, masalah kewangan, masalah keluarga, masalah kesihatan dan juga masalah berat badan serta pelbagai masalah lagi. 

Walau bagamanapun, kita terpaksa hadapinya dan tidak dapat lari dari segala macam masalah selagi kita hidup di dunia ini.


Benar , cara untuk meredakan tekanan adalah dengan mendekatkan diri dengan Allah dan menganggap segala masalah yang dihadapi adalah dugaan dari-Nya, tetapi untuk membantu badan agar tidak terbeban dengan stress, kita juga perlu mengambil makanan yang dapat membantu merehatkan badan kerana tekanan juga adalah penyebab penyakit DARAH TINGGI.




Terdapat vitamin yang disarankan untuk kita semua agar dapat mengurangkan tekanan, antaranya adalah;

B complex yang lengkap dengan semua sumber Vitamin B serta asid folik yang mana ianya menyokong sistem saraf dan membantu meredakan tekanan.

Vitamin C, walaupun ia popular sebagai vitamin yang membantu masalah kesejukan dan selsema, ia juga keperluan untuk 'depression diet'.

Vitamin D, suplemen Vitamin D3 dikatakan terbukti untuk menstabilkan 'mood'.

Multivitamin juga penting kerana kita sukar mendapat vitamin yang lengkap daripada cara pemakanan kita pada masa kini.

Fish oil (minyak ikan) yang kaya dengan Omega 3 bukan sahaja bagus untuk kesihatan jantung, malah juga penting kesihatan otak dan mental.

Jadi, sedikit sebanyak makanan juga memainkan peranan dalam menangani masalah 'stress' terutama pada mereka yang mempunyai gaya hidup yang kurang sihat serta ibu-ibu yang sedang berpantang.



Kami sudi membantu , hubungi kami untuk sebarang pembelian.

ZILA YUNUS | 017 - 759 8446
Rahsia ibu dan anak shaklee













No comments:

Post a Comment