Petua Kulit Cantik Gebu Licin Berseri

Semua orang nak cantik kan..... Kecantikkan dengan wanita memang tak dapat dipisahkan...Bohonglah kalau seseorang tu tak nak cantik kan...Malah ramai sanggup berhabis ribuan ringgit untuk nampak cantik sama ada untuk cantik luaran mahupun dalaman.Kulit anda akan cantik,gebu dan licin berseri... Cer try beberapa petua mudah ni....   :-)


gambar sekadar hiasan ye kawan2... credit




1) Susu Tepung Putihkan Wajah

Ambil setengah cawan susu tepung dan campurkan dgn 2 setengah sudu teh air bersih dan sebiji vitamin E Shaklee. Gaul sehingga sebati. Pupurkan ke muka selama 5 - 10 minit. Kemudian bilas dgn air bersih. Amalkan dgn 2 - 3 kali seminggu. InsyaAllah wajah akan nampak lebih putih dan bersih.

2) Licinkan Kulit Wajah

Ambil putih telur dan campurkan dgn sedikit madu (utk kulit biasa) @ limau nipis (utk kulit berminyak) beserta sebiji Vitamin E Shaklee. Celupkan tisu ke dlm campuran putih telur tadi dan letakkan seluruh muka selama 15 - 20 minit. Tunggu sehingga kering dan tarik tisu tersebut. 'Whitehead' dan bintik hitam akan tertanggal bersama. Lakukan 2 kali seminggu utk kesan yg memuaskan.


3) Menghilangkan Parut Jerawat

Mula-mula ambilkan sedikit madu dicampurkan dengan bedak sejuk dan ditambah dengan sebiji vitamin E Shaklee. Insyaallah petua ini dapat menghilangkan jerawat yang kebanyakannya masalah ini dirasakan oleh setiap wanita.

 

4) Kulit Muka Licin Berseri

Ambil satu sudu besar Yogurt (perisa natural)kemudian tambahkan sebiji Vitamin E Shaklee, kemudian sapu pada keseluruhanbahagian muka. Buat seperti masker.. biarkan beberapa minit hingga yogurt tersebut kering kemudian cuci muka dengan air bersih. Ulang setiap 3 kali seminggu anda akan nampak hasilnya muka akan kelihatan licin, berseri, segar dan mengelakkan daripada kulit muka kering..


 Akhir sekali untuk anda yang nak nampak lebih gojes, dan kulit  tampak lebih gebus,cantik licin berseri anda juga perlu mengamalkan diet dan pemakanan yang sihat.Pengambilan Vitamin juga perlu di titik beratkan.Di sini saya nak suggest kan Vitamin yang di gilai ramai wanita di luar sana termasuklah saya iaitu Vita-E Shaklee..hehehe....cuba tau ,jangan tak cuba...Vita-E Shaklee memang hebat ! (Untuk kesan yang luar biasa saya suggestkan pengambilan Vita-E + Vita-C + B.Complex)....



Selamat Mencuba... Moga dapat Kulit Licin Berseri lepas ni....   :-))

Hubungi ZILA TEL : 017 - 759 8446 untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya.Semoga ia memberi banyak manfaat kepada semua.InsyaAllah.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. (I'm Shaklee Independent Distributor)


No comments:

Post a Comment